Vereniging Het Museum 90 jaar

Op 23 november 2019 bestaat Vereniging Het Museum 90 jaar. Gedurende bijna een eeuw heeft de Vereniging het erfgoed van Winterswijk bewaard en onderhouden. De collectie omvat onder andere zaken uit de Winterswijkse geschiedenis van de textiel, archeologie, geologie, beeldende kunst etc. En nog steeds is de Vereniging met haar ongeveer 900 leden zeer actief bezig met de geschiedenis van Winterswijk.

Er zijn in het verleden diverse plekken geweest waar de collectie bewaard en tentoongesteld werd.
Tegenwoordig beschikt Vereniging Het Museum over de MuseumFabriek aan de Laan van Hilbelink en de Wereld van Wenters in de Meddosestraat.

Vereniging Het Museum wil haar 90-jarig jubileum graag vieren met alle Winterswijkers.
Op zaterdag 23 november 2019 is er van 11.00 tot 15.00 uur voor iedereen gelegenheid om een kijkje te nemen in de MuseumFabriek, bedrijvencentrum Morsepoort, Laan van Hilbelink 6-10.
Hier worden alle afdelingen van het museum gepresenteerd en kunt u zien wat er zoal te beleven valt in het museum.

Vanaf 15.00 uur wordt het feest voortgezet voor leden en genodigden.

Tevens is er t/m 28 december in de Wereld van Wenters aan de Meddosestraat 40 een tentoonstelling van werken van de bekende Winterswijkse schilder Piet te Lintum.

Openingstijden:

• dinsdag t/m vrijdag 13.00-17.00 uur
  • zaterdag 11.00-17.00 uur
  • koopzondagen in oktober, november en december 13.00-16.00 uur

In de Museum nieuws special bij 80 jaar VHM een historisch overzicht van Vereniging Het Museum.

Vereniging Het Museum is opgericht in 1929 en houdt zich bezig met de geschiedenis van Winterswijk.