Volgeboekt: Bij voldoende belangstelling nieuwe cursus in september!

Januari cursus vol

volgeboekt

De cursus is volgeboekt, bij voldoende belangstelling volgt er in september een 2e cursus.

Als u aan de september-cursus wilt deelnemen, geeft u zich dan nu op via de link hieronder!

Cursus lezen van oude handschriften.

Wie bezig is met zijn stamboom of een stukje van onze geschiedenis onderzoekt, komt vroeg of laat lastig leesbare geschriften tegen. Vereniging Het Museum organiseert in de maanden januari, februari en maart 2019 een cursus paleografie: het lezen van oude handschriften. Aan de orde komen vooral oude handgeschreven teksten die met Winterswijk te maken hebben. We beginnen met handschriften van zo rond het jaar 1850 en gaan dan langzaam terug in de tijd tot rond het jaar 1300.

Tijdens de cursusavonden komen ook de oude tijdrekening, de maten en gewichten en verschillende munten aan bod.

De cursus bestaat uit 10 avonden van 19.30 uur tot 21.30 uur en zal gegeven worden op de dinsdagavonden in de Museumfabriek. Een speciale vooropleiding is niet nodig.

De start is op dinsdag 8 januari en vervolgens elke week tot eind maart, met uitzondering van twee vakantieweken in februari.

Voor verdere informatie kunt u terecht bij Dick Ruhe, tel. 0543-518108 of email dickruhe@outlook.com.

U kunt zich opgeven met onderstaande button.

Museumfabriek
Laan van Hilbelink 6-10
7101WG Winterswijk
tel: 0543 533533

Prijs cursus

• Leden €40,-
  • Niet leden €50,-

Handleiding en het verdere cursusmateriaal is inclusief.