”From here to…? Een reis door Afrika in foto’s” van Gerard Rooks

Van 25 september t/m 15 januari 2022 is in museum de Wereld van Wenters de foto-expositie ”From here to…? Een reis door Afrika in foto’s” van Gerard Rooks te bezichtigen.

Deze tentoonstelling is een verslag in foto’s van de diverse reizen die Gerard en echtgenote Wil Kruis maakten door Afrika. Dat deden deze Winterswijkers met een behoorlijk stevige camper. Daarmee werden in de loop der jaren grote delen van het Afrikaanse continent doorkruist. Veelal over slecht begaanbare wegen. Onderweg maakte Gerard schitterende foto’s van het landschap waar ze doorheen reden. Natuurlijk ook van allerhande wilde dieren en de inwoners. Vaak hadden ze bijzonder interessante ontmoetingen met de lokale bevolking. De foto’s illustreren de verhalen van hun ontmoetingen en avonturen. De verslagen van hun reizen zijn te lezen op www.knak.nl.

Aan deze tentoonstelling is een speciale actie gekoppeld: Leden van fotoclubs in Winterswijk en wijde omgeving hebben op vertoon van hun lidmaatschap van de club vrij entree.