Historisch Informatiepunt (HIP) zoekt vrijwilligers.

Het Museum heeft een eigen Historisch Informatiepunt (HIP). Hier worden binnenkomende vragen met betrekking tot Winterswijk zo goed mogelijk uitgezocht en beantwoord. De meeste bezoekers stellen vragen over hun Winterswijkse voorouders of oude boerderijen. Soms kunnen onze medewerkers direct antwoord geven, andere keren helpen we door de bezoeker te laten zien waar ze in onze HIP-bibliotheek of op microfiches de antwoorden kunnen vinden. Daarnaast komen regelmatig andere vragen naar voren, bijvoorbeeld over een textielstaking of dat er misschien een foto bestaat van een bepaald huis.

Om aan deze vragen zo goed en zo snel mogelijk te kunnen voldoen zoeken wij nog enkele vrijwilligers. Daar is geen speciale vooropleiding voor nodig, wij zullen u wel helpen. Wel is het prettig wanneer u belangstelling heeft voor de Winterswijkse geschiedenis en niet tegen zoeken opziet. Mocht u zelf al eens met een stamboom gewerkt hebben of bent u als Winterswijker goed bekend in onze gemeente, dan zou dat helemaal prachtig zijn.

Het HIP is geopend op de dinsdag- en donderdagmiddag, van 13.30 – 17.00 uur. Als u eens in de twee of drie weken een middag aanwezig kunt zijn zou u ons al geweldig helpen.

U kunt voor een vrijblijvend gesprek contact opnemen met Willy Bilderbeek (telefoon 0543-515289) of Dick Ruhe (0543-518108).