Verhalen over de Tweede Wereldoorlog en de bevrijding

wo2-3
Foto drukken illegale bladen

Verhalen over Tweede Wereldoorlog

In 2020 is het 75 jaar geleden dat de Tweede Wereldoorlog tot een eind kwam. In het kader daarvan komen er in museum Wereld van Wenters mensen die zelf die oorlog hebben meegemaakt verhalen vertellen over deze periode.

Op de zaterdagen 4 april, 18 april en 25 april vanaf 14.00 uur bent u van harte welkom om naar deze verhalen te komen luisteren.

• Op 4 april zullen de dames W. van de Riet en M. Heesen aanwezig zijn (gaat niet door i.v.m. corona crisis)
  • op 18 april mevrouw R. Beskers en de heren H. Westerdiep en A. Hogeslag
  • op 25 april de dames M. Horninge en M. Ceuleers

Heeft u bepaalde vragen die u wilt stellen aan bovengenoemde personen, dan kunt u die voor 1 april a.s. inleveren bij:

Museum De Wereld van Wenters
Meddosestraat 38-42 te Winterswijk

De werkgroep Oral History (gesproken geschiedenis) van het Museum schenkt eveneens aandacht aan de bevrijding. In het voorjaar wordt een boekje uitgebracht met verhalen van Winterswijkers die als kind of jongere de bezetting hebben meegemaakt. Deze geïnterviewde personen zijn nu in de 80 of 90 jaar.

Het is de bedoeling deze boekjes uit te reiken aan de basisscholieren van het 7e en 8e leerjaar, maar ze zullen ook te koop zijn.

Vijf van deze verhalen zullen van januari t/m mei op de laatste donderdag van de maand rond 19.10 uur te horen zijn op de RTV Slingeland-radio, in het programma Senioren Café van Gerrit Klanderman.